תפריט

טיפים לניהול חזרה לשיגרה בארגון

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים

והנה חזרנו לשיגרה. או התחלנו שיגרה. הימים מתחילים להיות קצרים יותר והערבים ארוכים יותר. קוראים ליומיים האלו בשנה “סתיו”.  כולנו מבינים שעכשיו אנחנו מתחילים “לעבוד” עד פסח בערך רצוף.

אבל בפועל עכשיו התחילה השנה.

והיא קשה ההתחלה החדשה הזו, לפעמים למנהלים היא אפילו קשה יותר.

כי בתור מנהל, אתה גם צריך להיות ה”מעודד” של העובדים שלך שקשה להם לחזור לשיגרה, לא? ואולי לא.

אחת התובנות שאני לומד אותן כל פעם, אבל כל פעם, כהורה היא שאי אפשר לזייף. שילדים מרגישים בדיוק מתי גם לך קשה, מתי אין לך כוח ועצבים יותר להכיל אותם… ולא משנה מה תנסה להגיד, הם יודעים את האמת.

אתה יכול לנסות להציג, אבל זה לא באמת יעבוד. להיפך.

התסכול שלך יהיה כפול. גם לא הצלחת להעמיד פנים, גם לא “קנו” את ההצגה שלך וגם לא באמת השתנה המצב. עכשיו לקושי שהיה לך נוסף עוד קושי שלא הצלחת לעבוד על אף אחד. מעולה שזה.

בלי זיופים. פשוט תהיה אתה

אז פשוט למדתי שעבורי עדיף להודות ולהיות אותנטי. “כן, גם לאבא לא בא ללכת לעבודה היום. כל החופש הזה בילבל אותי לגמרי ועכשיו הייתי מעדיף להמשיך לשכב לישון במיטה ולא להתלבש ולצאת לעבודה. אבל אין ברירה, כמו שיש זכויות כמבוגרים, יש גם חובות ואחת מהן היא לצאת לעבודה.”

וכשאני מאפשר לי להיות אותנטי כמו שאני, זה נותן להן את ההרשאה להיות לגמרי בסדר עם איך שהן מרגישות כשהן מרגישות. ובאותה נשימה, גם להבין שלמרות הקושי, יש מקום לנשום עמוק ולהתגבר על זה.

לפעמים מצליח יותר, לפעמים פחות. אין “קסמים”, אבל יש מקום להתמדה וליכולת שלנו להעביר את המסר במדויק כמה שיותר עקבי. בסוף הוא נקלט.

כמנהלים, אנחנו נמצאים באותה סיטואציה בדיוק.

אני יכולים לנסות “לזייף” ולהגיד כמה טוב שחזרנו (אלא אם אתה באמת שמח שחזרת ואז אחלה, זה לא זיוף, זה שלך. ) ואפשר להסכים שזה מבאס. שהמעברים האלו בין חודש כמעט שלם לשיגרת עבודה מלאה הוא מעבר “חד” ושזה לא פשוט.

ואז, בדיוק כמו עם הילדים שלנו, להעביר את המסר במילים שנכונות לנו שיש לנו זכויות וחובות ועכשיו אחרי החופש הארוך הזה, צריך לנשום עמוק ולחזור.

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים

טיפים לניהול החזרה לשיגרה

כדי להקל על החזרה לשיגרה, קחו כמה טיפים לניהול נכון יותר של החזרה לשגרה:

  1. תכנון מוקדם של היום/ שבוע- העיצה הזו טובה לכל יום ועוד יותר אפקטיבית כאשר אנחנו בתקופה של חזרה לשיגרה, אחרי הפסקה של ימי עבודה ארוכים. עכשיו כשהצטברו מיילים, משימות ועוד פינוקים. נסו להקדיש “זמן תכנון” בערב עם עצמכם או בבוקר לפני שמתחילות שעות העבודה וכל האנשים מגיעים . זמן כדי לעבור בריפרוף על הכל, רק בכותרות ולסמן לעצמכם מה ממש חשוב להתחיל איתו את היום ומה אפשר לדחות. מה ניתן להאציל סמכויות לאחרים לבצע ומה אתם חייבים לבצע בעצמכם. באמצעות התכנון המוקדם, אתם תתחילו את היום ממוקדים ותנהלו אותו ולא תגיבו רק ב”כיבוי שריפות” לכל מה שעולה וצץ.
  1. ישיבת איפוס שבועית– נכון, לכולנו יש מיליון מטלות שלא יכולות לחכות ואטרף של משימות לביצוע. הניסיון שלי ב”ניהול זמן” עם מנהלים ועובדים לימד אותי שאנחנו הרבה יותר אפקטיביים אחרי תכנון מוקדם ולא “קפיצת ראש” לביצוע ישר.        לכן, נסו לקבוע לפחות בחודש-חודשיים הקרובים ישיבת צוות שבועית. ישיבה בה כל אחד יעדכן מה המטלות הדחופות         שיושבות לו על השולחן והוא חייב לבצע.  כמנהל תוכל לקבל מיפוי מדויק של הסטטוס עבודה לכל אחד מחברי הצוות. תוכל לגלות אם יש כפילויות וניתן להוריד משימות, למזג או לצמצם. כמו כן, תוכל לתעדף עבור העובדים שלך משימות שמבחינתך כמנהל אתה רוצה שיבצעו ראשונות על פני משימות אחרות.

           אחרון וחשוב ביותר, תוכל לקבל “מד דופק” של הצוות. איפה כל אחד נמצא עכשיו מבחינת המוטיבציה, ה”רעב” ומידת                      היכולת להתחיל ולחזור לשיגרה. ברגע שתוכל למפות את ה”מקום” הרגשי בו כל אחד מהעובדים שלך נמצא, תוכל לתת                    מענה מדויק ומותאם.

 

  1. נחיתה רכה– לבחור את המשימות שיותר קל לנו לבצע ולשים אותן לביצוע בחלק המאתגר של היום. זה משתנה בין אחד לאחד, יש כאלו שאינם אנשי בוקר ויש כאלו שבסוף היום כבר לא חושבים. יש כאלו שאחרי האוכל בא להם לצלול מתחת לשולחן (גאון ג’ורג’ מסיינפלד). כך או כך, לנסות ככל הניתן, להקל על עצמנו.
  1. מילה טובה– כולנו זקוקים לפרגון ומילת הערכה. בסוף השבוע אפשר לציין בסמס, מייל או אפילו פשוט להגיד לכולם: תודה על החזרה לשיגרה. (או כל משפט שנראה לך מתאים)                                                                                                                           לא כי הם עשו משהו מטורף שעשו אלא פשוט כי אתה רואה ומעריך אותם. שראית שהיה להם קצת מאתגר לחזור לעבודה ובכל זאת הם הצליחו, התאפסו וצללו לעבודה. וחשוב לך להראות להם שאתה מעריך זאת.  זה לא מובן מאליו המעבר החד שכולם עשו ועל כך תודה.   
             ויאללה, שתהיה חזרה לשיגרה קלה ואפקטיבית 🙂

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

4 תגובות

  1. אהבתי את המסר שאתה מעביר- כמו מטוס שמתכונן להמראה- מותר לנו גם לתת מקום לקשה לי/לא בא לי/עייף לי קצת- ולדעת שדרך ההתנהלות אפשר לחזור ולעוף 🙂

    1. תודה יקרה!

      לגמרי מאמין בזה…
      כשאנחנו מאפשרים לעצמנו להיות אנושיים, יש רשות גם לאחרים.
      ומשם אפשר לעוף בחזרה 🙂

  2. פוסט מצוין אמיתיי (כרגיל), לקחתי לי ממנו כמה נקודות ליישום.
    תודה (-:
    ערן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור