תפריט

להסתכל על הקנקן לפעמים… על מיצוב בארגון

“הם לא סופרים אותי. יש להם קבוצת וואטסאפ של המעגל המצומצם ואני בכלל לא שם. אני מרגיש שהם רואים אותי כטכנאי פשוט שמבצע מה שאומרים לו”. שתי דקות לתוך השיחה וכל מה שיושב לו בבטן נמצא כבר בפגישה.

הוא מתוסכל מאוד, לירון (שם בדוי), המנהל שאני מלווה. הוא חבר הנהלה טרי שקודם מהשטח, ומרגיש שאינו מצליח לבנות ולמצב את עצמו כחבר הנהלה שווה לכל שאר הקולגות שלו. לירון מנהל מקצועי בארגון שירות מהמובילים בתחומם, שמפוזר ברחבי הארץ.

“אני מרגיש שלא משנה מה אני עושה וכמה מרוצים ממני בשטח זה לא ממש חשוב להם למעלה שם בהנהלה. יש מין משחק שאני לא מכיר את הכללים שלו ואז לא משתפים אותי.”

להסתכל על הקנקן לפעמים, על מיצוב בארגון
Photo by Fabien Bazanegue on Unsplash

אני שומע את הילד שבתוכו מדבר. הוא עבד קשה כדי להגיע לכאן, להיות חבר הנהלה בארגון מצליח. ועכשיו שהוא כאן, הוא לא מצליח לאחוז בתפקיד.

“איזו שפה מדברים בישיבות? מה המיקוד שכל הזמן מחפשת ההנהלה בכל מה שאתה מציג?” לירון עונה בטון מתגונן :”הם מדברים על כל דבר לפי איך שזה נראה ומה זה משדר וכמה חשוב לייצר את הוואו החוצה ללקוחות. המון התעסקות בחיצוניות של כל פרויקט ועשייה”

“ו…? “

“ואני לא מתחבר. זה בולשיט בעיני להתעסק כל הזמן באיך זה נראה ומה זה אומר. מה שחשוב זה שהלקוחות יהיו מרוצים, לא?”

“אז אם אתה כל כך בטוח שהם טועים ואתה צודק אתה יכול לחיות עם עצמך קצת יותר בשלום, לא? אלא אם…” אני משתתק.

“מה? אלא אם מה?” הוא שואל קצת בחוסר סבלנות וקצת בחשש.

“אלא אם הקושי שלך מול הנושא, של התמקדות במיצוב של הארגון החוצה מתחבר לקושי שלך במיצוב שלך בעצמך בתוך ההנהלה ואז? כשקשה לנו אנחנו לפעמים בורחים ומקטינים את הקושי עד כדי ביטול של “זה שטויות לא חשוב בכלל…” הוא מביט בי בשקט.

להסתכל על הקנקן לפעמים, על מיצוב בארגון
Photo by: Jessica Ruscello

“אז מה אתה אומר?” הוא ממשיך לשאול בטון אחר. פחות חד משמעי ופוסק ממקודם. 

“אני מציע שנתחיל להתחבר למשמעות המיצוב שלך בארגון מבחינתך ואולי על הדרך נוכל גם להתחבר או שלא, למיצוב הארגון שמעסיק את ההנהלה. אבל כך או אחרת, נתקרב קצת יותר לתוכן הזה שמעסיק ומעצבן אותך כל כך”

פאוזה של כמה שניות ואני ממשיך “יכול להיות שאפילו נבין מה יוצא לארגון כשאנחנו מפיצים את הבשורה של הארגון שלנו החוצה.”

לירון מתפרץ “ברור לי מה יוצא. יותר לקוחות מספרים על השירות, יש המלצות וזה מייצר לקוחות נוספים…” 

שתיקה נוספת והוא ממשיך: “טוב, אז מה עושים מכאן?”

“מתחילים לעבוד” אני עונה.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים: איך אתם תופסים את הנושא של מיצוב ונראות לעשייה שלכם בארגון?
חשוב לכם? מיותר, בזבוז זמן? 

אגב, את מה שאני חשבתי על הפגישה הזו, אתם מוזמנים לקרוא בפוסט הזה ב”תמונת מראה” בה אני כותב על אותה פגישה בהתבוננות שלי. 

מחכה לקרוא אתכם,
אמיתיי

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור