תפריט

מתי לינקדין יכול להזיק בחיפוש עבודה?

לינקדין

לינקדין בחיפוש עבודה

“בעקבות היומן שהתחלנו אני קולטת שכל פעם שאני יוצאת מלינקדאין אני מבואסת מעצמי. לפעמים אפילו לוקח לי כמה שעות  להתאושש. כולם שם חוגגים עבודות חדשות, קידומים לתפקידים שווים או אפילו כמה שנים הם כבר בעבודה ואני? לא עובדת.
כל הפיד מלא בתמונות סטארטפים שמגייסים מילארדים לשירותים ומוצרים שאין לי מושג מהם ומרגישים לי כאילו אני חיה על הירח… ואני מרגישה עוד יותר מיואשת בסוף כל פעם שאני נכנסת לשם.. ואז כשאני בשפל של הביטחון העצמי שלי, אני אמורה לפנות ולייצר חיבורים עם אנשים שאני לא מכירה שעובדים בתפקידים שאני רק יכולה לחלום עליהם ולהגיד להם מה בדיוק? למה שהם בכלל יענו לי?” היא אמרה עם דמעות בעינים. “בשבילי זו רק עוד הוכחה יומיומית בשבילי כמה “כולללם” חיים את החיים שאני לא מצליחה להשיג לעצמי וזה כואב ממש”

מה בעייתי בלינקדאין למחפשי עבודה?

ברשתות החברתיות ובלינקדין נושא האשליה והshow- הוא קריטי. כשנדמה ש”כולם” (וברור שזה לא כולם) מצליחים יותר ממני לאורך זמן, זה מכרסם בתחושת הביטחון העצמי ואיתה נפגע החוסן הנפשי שלי.
גם אם בראש שלנו ברור שהמציאות מורכבת יותר, אנחנו אפילו מכירים כמה חברים שמזייפים בלינקדאין ואנחנו יודעים את המציאות, עדיין זה פוגע בתחושת החוסן הרגשי שלנו.
ופיתוח חוסן רגשי הוא קריטי בתהליך מציאת עבודה.
כי חשוב שנוכל להרים את עצמנו אחרי כל “בחרנו להתקדם עם מועמד אחר” וכי היכולת הרגשית-מנטלית לרוץ למרחקים ארוכים היא הבסיס לכל תהליך מציאת עבודה.
אז כשהזירה בה מחפשים עבודה (לפחות אחת המרכזיות בהן) מורידה אותי וגורמת לי לוותר מראש – אני מתחיל.ה לנהל את זה:

לינקדין | לינקדאין חיפוש עבודה
חיפוש עבודה בלינקדין

למה זה כל כך משנה?

1. תפריט השראה– כמו בתפריט שבו אני בוחר מה להכניס לגופי, גם פה אני בוחר אילו תכנים מנטליים ורגשיים אני בוחר להכניס לתוכי.
מה יגרום לי להרגיש כמו אחרי המבורגר (טעים ומשביע עכשיו אבל רע ומייצר צרבת עוד עוד חצי שעה) ומה יהיה סלט עבורי (וואלה לא בטוח שהכי טעים, אבל הוא מכניס לי ויטמינים ואנרגיה)
ואם נשווה את זה להחשף לאנשים ופוסטים שנותנים לי ידע, השראה ותחושת מסוגלות לעומת כאלו שרק מגבירים את תחושת חוסר הביטחון שלי?

2. מקציבים זמן – ממש להגדיר כמה זמן אני מוכן לשהות בלינקדין. בוחרים ממי אני מקבל השראה ומי רק גורם לי להרגיש גרוע יותר עם עצמי ובהתאם לזה קובעים אחרי מי לעקוב ואת מי לשחרר מהפיד שלי.
ולבסוף מייצרים פעילות מנטלית-רגשית אלטרנטיבית.

3. בונים חוסן נפשי– מקדישים את הזמן שלי לבנות בתוכי את ה”יש”, את ההצלחות (קטנות ככל שהיו) מדי יום, את המקומות עליהם אני מודה (אפילו עכשיו בלי עבודה).

4. בוחרים כל יום מחדש! – תזכרו שהבחירה שלנו מדי יום יכולה להיות לבנות את החוסן הנפשי או להחליש אותו.
ואם לינקדין (או כל פלטפורמה אחרת) מחלישה אתכם? תבחרו בעצמם ובטוב שלכם.

כי מתוך החוסן הזה, תמצאו (גם) את מקום העבודה שלכןם.

לינקדאין – האתר הרשמי

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור