לוגו-חדש
תפריט

קריירה בארגונים

העובדים שלך מחפשים עכשיו עבודה במקום אחר

איך זה גורם לך להרגיש? לא פשוט אני בטוח. כסמנכ"ל משאבי אנוש אחד הכאבים הכי משמעותיים עבורי היה נושא שימור עובדים והיכולת שלי כארגון להישאר רלוונטי עבורם גם שהם נמצאים כבר שנים בתפקיד.

כולנו מכירים את זה. בתחילת התפקיד הכל נראה עוד מבטיח וכל קורס, הכשרה או סדנא נראית להם מתנה והם מוקירים תודה. (נכון, לא כולם. אבל חלקם בטוח).

אבל ככל שחולפות השנים כבר אין עוד "שפנים" לשלוף מהכובע ומרגיש לך וגם אפשר לראות את זה במבטים שלהם בפגישות או במסדרון שמשהו השתנה. שאותם עובדים ומנהלים כבר פחות באים מדי בוקר בהתלהבות ושהשבוע לא ממש "טס" להם. נראה (וזה מגובה במחקרים) שהם מתחילים לחשוב וכנראה גם לחפש אחרי הארגון הבא שלהם.

ככל שהוותק של העובד והמנהל עולה יש תחושה שכבר "אין לארגון מה לחדש" להם. ב"שולחנות העגולים", בשיחות המשוב, בכל מכרז או הצעה לקידום בארגון, נדמה שאין לארגון מה לתת לעובד ועדיין אנחנו רוצים אותו איתנו!

הזמן עובר ונראה שאנחנו מאבדים את החיבור לעובד שלנו שרק לפני כמה שנים היה מגיע עם ניצוץ וחיוך בבוקר לעבודה.

הנתונים במחקר שהתפרסם בהרווארד מדברים ש- 23% מהעובדים בארגונים יעדיפו לרדת בשכר כדי להרגיש משמעותיים בעבודה. אחרי כמה שנים בתפקיד, אם אין לעובד (לא משנה תפקיד ובכירות ) למידה ואתגר והתחושה שהארגון כבר רואה בו או בה "מובן מאליה" זו בעיה. מתוך נתונים אלו לא מפתיע ש-45% מהעובדים שוקלים לעזוב את הארגון הנוכחי שלהם עוד השנה וקרוב ל54% מתכננים שינוי בקריירה.

איך מתמודדים עם זה? הופכים להיות חלק מהפתרון!

בשוק העבודה עם התחרות הגבוהה, ישנה חשיבות משמעותית למיצוב של הארגון שלך. היכולת שלך לשמר עובדים, לייצר את אותו שימור רגשי engagement של העובדים לארגון הוא הסוד לשמירה על מיטב המוחות דווקא אצלך.

מול הפחד של "איבוד עובדים" שהרי אם נפתח להם את "התאבון" ונחשוב איתם על היום שאחרי… (שוב, כסמנכ"ל משאבי אנוש באמת מכיר את כל הפחדים של כולנו והחשש שעכשיו אנחנו מייצרים לעצמנו "בור") אני מזמין אותך לחשיבה אחרת.

עובד, זוטר או בכיר, שאינו מרוצה לאט לאט הופך להיות "קול" שלא בטוח שנכון לך בארגון. ההתנגדויות, האנטי ליוזמות, התחושה שהוא עסוק "להיות מתחת לרדאר" והעיקר שלא יפריעו לו… הכל עובר החוצה ומדביק גם את העובדים והמנהלים שסביבו.

אולי אבל אם נצליח לייצר בו סקרנות, עניין, תחושת אתגר נוכל לשנות את המסלול הזה? ואפילו אם לא, עדיין יהיה לנו "שגריר" שידע לספר כמה שהשקענו וליווינו את הפיתוח האישי שלו ולכן היום הוא נמצא במקום שטוב לו… לא הינו רוצים מיתוג ושיווק כזה לארגון ועוד מעובד מוצלח? ברור שכן!!!

יאללה השתכנעתם. אז מה עושים?

סדנת פיתוח קריירה. על פי סקר של לינקדאין, 76% מהעובדים הצהירו שיישארו במקום עבודה אם יהיו בו יותר הזדמנויות לפיתוח כישורים.

37% מהעובדים רואים בתוכניות הכשרה ופיתוח אישי את הפרמטר הראשון בשיקול הצטרפות למקום עבודה.

מנהלים וארגונים יכולים וצריכים היום להיות חלק מ"מסע הקריירה" של העובדים והמנהלים שלהם. להיות "מנטורים לקריירה" זה הרבה מעבר לסיסמא.

בדיוק בשביל זה בניתי סדנאות ייעודיות לארגון שלך:

  1. הכשרת מנהלים כ"מפתחי קריירה" 
  2. הכשרת צוות משאבי אנוש כ"מפתחי קריירה" 
  3. סדנת "פיתוח קריירה" לטאלנטים והנהלה 
  4. סדנת "פיתוח קריירה" לעובדים ותיקים -שימור קריירה 
  5. פיתוח קריירה לעובדי מטה / בק אופיס/ תמיכה 
  6. פיתוח קריירה יוצאים לדרך- לעובדים בתחילת הדרך / סטודנטים / פורשים )

מזמין אותך ליצור עימי קשר וביחד ניתן מענה לארגון שלך כך שנהפוך להיות חלק מהפתרון של שימור העובדים, מנהלים וטאלנטים בארגון שלך.

כתבו לי גלילה למעלה

המיילים הכי אקטואליים בעולם הקריירה, עבודה ומנהיגות

אל תפספסו, הרשמו לדיוור