תפריט

כישלון, לא מה שסיפרו לי – חלק א

הצלחה וכישלון. כישלון והצלחה.

צמד מילים שהן הפכים. הפכים שהם, למרבה האתגר, גם משלימים.

אך בעוד המילה “הצלחה” נהנית מיחסי ציבור מופלאים, המילה “כישלון” סובלת מאפקט של פחד. פחד מפני כישלון ומה הוא יגיד עלינו כמי שנכשלו.

הקונפליקט הזה אם להסתכן בכישלון, מגיע אלינו מדי יום. נוכח אצלנו בהמון החלטות קטנות כגדולות. מההחלטה בסוף היום כשאנחנו מורעבים, כי לא הספקנו לשבת מסודר ולאכול, אם להתאפק עכשיו מלאכול את מה שמיותר לגופנו. דרך הבחירה להתעמת או שלא בשיח מעצבן עם קולגה במשרד, ועד הפחד הזה להיות פתטי אם נעז להגשים חלום שלנו ולהוציא את הספר שאנחנו כל כך רוצים או להתחיל ולהתאמן למירוץ.

כישלון, לא מה שסיפרו לי
Photo by Alexander Andrews on Unsplash

הפחד הזה מכישלון ישנו בתוכנו כאילו “מאז ומעולם”.

כישלון מפחיד אותנו. יש לו צבע, ריח ואפילו טעם לפעמים. יש לנו הבעות פנים ותחושות בגוף ששמורות לכישלונות בלבד. ובעיקר, יש לנו חוויות רגשיות מורכבות וקשות שנוצרו מכישלונות.

ואז אנחנו מנסים להימנע מתחושת הכישלון הזו בכל מחיר. לעיתים גם על חשבון סיכוי הצלחה גבוהים, ובלבד שלא נחווה שוב את אותו מקום של כישלון.

פחד מכישלון אינו “גזירה משמיים” הוא תוצר של חינוך, מסרים ישירים ועקיפים שקיבלנו והפנמנו לתוכנו מההורים, מורים ומנהלים שלנו. דרך החינוך, תקשורת והסביבה בכלל. את הפחד הזה ניתן לשנות.

כיום המודעות לחשיבות הכישלון כדי להצליח היא עולמית. כחלק מהמגמה המכירה בחשיבות הכישלונות כמעצבי דרך להצלחה, ובכדי לענות על הצורך שלנו להכיר בכישלונות כחלק טבעי בתהליך הצמיחה שלנו נוסדו להם ערבי fuck-up nights.  הכרטיסים לערבים האלו נמכרים בשעות ספורות.

אנחנו מבינים שהכישלונות סוללים את הדרך להצלחה. את המחסום הפסיכולוגי- רגשי אנו מחפשים לשבור באמצעות סיפורי כישלון-הצלחה של אחרים.

הנה הציטוט מתוך עמוד הפייסבוק של fuckup night telaviv (יש גם בירושלים):

Fuckup Nights

נוסד ב-2012 במקסיקו. הרעיון של מייסדיו היה לדבר על מה שעד לאחרונה היה טאבו בתחום היזמות, כישלונות.
פעם בחודש , 3-4 דוברים (יזמים, אנשי עסקים, עיתונאים, פוליטיקאיים וכו’) יספרו לכם על כשלון שלהם – איך הם נכשלו, מה למדו מזה ואיך למרות הכל הצליחו. כל חודש יזמים חדשים, כשלונות חדשים.
על מנת לעשות זאת כל מרצה מציג את סיפורו במשך 7 דקות תוך שימוש ב-10 תמונות או פחות ולאחר מכן זמן כמובן למינגלינג ונטוורקינג.
מאז שנת 2012 הארגון הפך לגלובלי וכיום פעיל במעל -ל250 ערים בכל העולם, בניהן ניתן למצוא את הסיליקון וואלי, סידני, הונג קונג, איסטנבול ואפילו ביירות, סה”כ 80 מדינות בכל העולם.

למידע נוסף על הארגון לחצו כאן

כישלון, לא מה שסיפרו לי
Photo by Evan Kirby on Unsplash

ע”פ פרופ’ יובל חובה לשנות את היחס שלנו לכישלון בכדי שנוכל בסופו שלדבר באמת להצליח.
30 וקצת נקודות מהרצאה מרתקת של פרופ’ יורם יובל לגבי “איך להצליח” מסוכמים בפוסט “כשלון, לא מה שסיפרו לי- חלק ב'”.

אני מאמין שבסופו של יום? כל יום יש לנו הזדמנות חדשה להתחיל שוב. להיכשל ולהצליח ומאחל לנו למצוא את מה שבוער בתוכנו להגשמה ולהעז להיכשל איתו שוב ושוב עד שנצליח.

לקריאת פוסט ההמשך לחצו כאן

אשמח לשמוע מה עבורכם הוא כישלון? איך אתם מעודדים את עצמכם להעז?
איך אתם מתמודדים עם כישלון?

מחכה לקרוא אתכן.ם,
אמיתיי

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור