תפריט

12 טיפים איך להתנהל אחרי פיטורין ולמצוא את מקום העבודה הבא שלי במהירות

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
ethan sykes

אם פוטרת ביום אחד בהיר, יש סיכוי טוב שאתה לא בטוח מה הצעד הבא שלך.
אמנם זה עלול להרגיש כמו מכשול, אבל זה יכול להיות הזמן המושלם לשנות את הלך הרוח שלך ולהביט בסיטואציה הלא פשוטה הזו (גם) כעל הזדמנות חדשה.

רק בארה”ב 1.5 מליון איש מפוטרים מדי שנה מהעבודה שלהם. אם אתה חלקמהסטטיסטיקה הזו, בחרתי כמה טיפים מה לעשות לאחר פיטורים, כדי לוודא שאתה חוזרלמסלול בתוך זמן קצר.

1. תן לעצמך זמן להתאבל – אם אתה משופשף במהלך החיים המקצועיים שלך, אתה יכול להיות להוט לחזור לתנועה ולהתחיל לחפש עבודה חדשה. אמנם חשוב לא לבזבז יותר מדי זמן לפני תחילת החיפוש עבודה חדשה, אבל חשוב גם לקחת זמן להתאבל על אובדן העבודה שלך. זה יכול להיות תהליך אבל, וזה בסדר! מחזור האבל של מודל קובלר-רוס קובע שיש חמישה שלבים של אבל: הכחשה, כעס,מיקוח, דיכאון וקבלה. זה עלול לקחת לך קצת זמן לעבור את חמשת השלבים על הפיטורים שעברת. אבל  חשוב לתת לעצמך מספיק זמן כדי להתמודד עם המציאות ולא לקבור אותה בתוכך ולאחר מכן לפגוש אותה דרך חרדות, דיכאון או מחלות שיעלו.

2. בצע הערכה מעודכנת למצבך הכספי– כאשר אתה מסיים את הפרק של העבודה הנוכחי, זה חיוני להעיף מבט על מצבך הכספי ולהבין כמה זמן אתה יכול לשרוד באופן מציאותי ללא הכנסות. זהו זמן מתאים לחשב מחדש את ההוצאות והצרכים שלך לעומת החסכונות ודמי האבטלה. יש הוצאות שאינן ניתנות לשינוי כמו שכר דירה או משכנתא. אבל אולי כדאי לך לשקול להוציא פחות על מה שכן ניתן לשינוי. הפוך את ארוחת הערב לארוחה בבית ולא לצאת לאכול בחוץ. אפשר לעצמך לצאת לריצה בחוץ ולהפסיק את המנוי בחדר הכושר. באמצעות מעקב פיננסי אפילו עם אקסל פשוט או ע”י אפליקציות חינמיות הקפד לסנכרן את כל החשבונות וכרטיסי האשראי שלך, כך שתהיה לך שליטה גבוהה ועדכנית על מצבך הכלכלי. ניהול יומיומי יבטיח לך ניהול כספים במצב טוב. רעיון חכם נוסף הוא לאפשר לך קרן חירום עם חיסכון עבור מצבים כאלה.

3. טפל בעצמך מבחינה פיזית ונפשית – פיטורין מוגדרים במקרים מסוימים כטראומה לכל דבר לכן חשוב לנצל את הזמן להתמקד בשיקום וחיזוק המערכת הפיזית והרגשית שלך.
אוניברסיטת סטנפורד ממליצה לשמור על יחסים תומכים, לטפל בגופך עם פעילות גופנית ושינה. וכן להוציא החוצה מחשבות ורגשות. זה יכול להיות ע”י כתיבת יומן, צילום, יצירה או כל אמצעי ביטוי שתתחבר אליו כדי לפרוק את רגשותיך. במידה ואתה מתחבר זו תקופה טובה להתחיל לתרגל נשימות, מדיטציה או מינדפולנס. כמות הסרטונים החינמים בנושאים אלו ביוטיוב ואפילקציות ייעודיות לנושא היא עצומה. בחר לך טכניקה שאתה מתחבר אליה והקפד עליה כחלק משיגרת יומך. גם מס’ בודד של דקות ביום לאורך זמן ייצרו אפקט משמעותי על ה-wellbeing שלך.
בנוסף, ישנה חשיבות מכרעת ומוכחת במחקרים לייצר לך שיגרת פעילות גופנית בתקופה זו במיוחד. אלו יכולות להיות 10 דקות של הליכה מהירה ליד הבית או אימון כושר במכשירים בגן הציבורי. היכולת לתת לגוף אנרגיה שתייצר לו התחדשות והזרמה של הורמונים חיוביים היא קריטית בפיתוח החוסן שלך בתקופה הזו. בכל מקרה, במידה ואתה מרגיש שרגשית קשה לך מדי להתמודד עם המציאות שנוצרה עקב הפיטורין שלך, חשוב לפנות ולקבל גם עזרה מקצועית.

4. רתום את רשת הקשרים מהארגון בו סיימת לעבוד – יש מצב שהפיטורין שלך היו פתאומיים ולא הייתה לך הזדמנות להיפרד מהעמיתים שלך ומחברים נוספים בארגון ומחוצה לו שצברת במסגרת שנות עבודתך. אם יש אנשים שאתה רוצה להישאר מחובר אליהם, שלח להם דוא”ל מהיר עם איך לשמור על קשר. אמנם זה עלול להרגיש קצת לא נוח בהתחלה, אבל זכור שאלו קשרים מקצועיים חשובים שיכולים לעזור לך לקבל עבודה בעתיד.

5. שווק את עצמך כמנהל מוביל לארגונים פוטנציאלים –  זה זמן נהדר למנף את המיצוב שלך במדיה חברתית ולשווק את עצמך. עדכן את פרופיל ה- LinkedIn שלך עם מידע התעסוקה האחרון שלך, פרסם מחשבות על מנהיגות או מאמרים בנושאים שאתה מחשיב את עצמך מעודכן. שתף במחשבות שלך או בהערותיך על פוסטים של אנשים שאתה מעוניין להתחבר איתם. נסה ליצור קשרים דרך הפעלה של חברים משותפים לך ולאנשים שאתה רוצה לחבור ולהכיר. כמובן שגם שאר המדיות כמו הפייסבוק, אינסטגרם (למי שזה רלוונטי מבחינת התחום אליו הוא מכוון) ועוד יכולים לשמש דרך מצוינת להכיר אנשים חדשים ולייצר פוטנציאל לפתוח דלתות חדשות עבורך מקצועית.

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
nikola johnny mirkovic

6. עדכן את הידע שלך בכל הקשור למיומנות רלוונטיות לתפקיד הבא – אם אתה מעוניין בתעשייה אחרת, תחום אחר, תפקיד אחר, אבל אין לך את הניסיון או מיומנויות להגיע לשם, הזמן בעקבות הפיטורים שלך הוא הזדמנות מושלמת להמשיך את החלום. כמובן שגם אם אתה מבקש להישאר באותו התפקיד, ידע נוסף רלוונטי! יתן לך תמיד יתרון על פני מועמדים אחרים שמתחרים מולך על התפקיד. בדוק את הקורסים הזמינים אונליין או במסגרות לימודיות קרובות אליך. לפעמים גם קורס קצר עם הסמכת מיומנויות רלוונטית יכול לעזור להתבלט. כמובן שלימוד מיומנות חדשה עשויה גם לעזור לך לשפר את תחושת הביטחון העצמי שלך ומידת הביטחון איתה תגיע לראיונות עבודה.

7. עבודה עם יועץ קריירה – תהליך חיפוש עבודה הוא אתגר רגשי-כלכלי ומנטלי. חוסר הוודאות, “רכבת ההרים” שאתה עובר עם כל הזדמנות ואכזבה היא עומס כבד על המערכת הרגשית והפיזית שלך. פנייה ליועץ חיצוני שיוכל ביחד איתך לאתר את ה”ערך המוסף” שאתה מביא עימך כמנהל שמתראיין לתפקיד הבא יכול להיות קריטי. היכולת להגיע לראיונות עבודה מתוך מקום של ביטחון ולא ממקום של נואשות, יכולה לעשות את ההבדל בין להתקבל לארגון לבין לקבל תשובה שלילית. אם אתה נאבק עם חיפוש העבודה שלך, מתקשה לקום מדי בוקר לתוך מציאות מורכבת שכזו, יועץ קריירה יכול לתת מענה מעולה עבורך בתקופה זו.

8. שמור על הלך רוח חיובי – בתקופה מורכבת שכזו קל לגלוש לחרדות או דיכאון ולתת לתחושות של עצב וספקות עצמים לשלוט בך. שמירה על השקפה חיובית דרך זמנים קשים אלה תוכל לעשות הבדל עצום. בחר במקום להתמקד בכישלון שלך, להעביר את הלך הרוח שלך להיות חיובי ולהכיר בכך זו תקופה זמנית, שאתה גם בימים אלו עובד בעבודה מנטלית קשה של חיפוש עבודה וחגוג את ההישגים שלך שאתה כן מצליח לייצר. מצא את ה”ההצלחות הקטנות” מדי יום ואת מה שאתה מוקיר עליו תודה דווקא בתקופה זו.

9. שקול עבודה במשרה חלקית – בזמן שאתה מתכנן את הקריירה הבאה שלך, לפעמים המצב הכלכלי מייצר המון לחץ על קבלת ההחלטות שאתה מקבל. ניתן לשנות את המצב הרגשי- מנטלי וכמובן הכלכלי בקבלת החלטה למצוא עבודה במשרה חלקית. החלטה כזו מעבר לכך שתעסיק אותך ביומיום כך שלא תחכה כל היום לטלפונים והודעות, גם תשפר את מצבך הכלכלי והרגשי. עצם זה שתתלבש ותצא מהבית מדי יום תייצר בך אנרגיות של תנועה. גם היכולת שלך להגיע לראיונות מבלי לשדר “נואשות” ולחץ תקטן מאחר ותהיה לך הכנסה בשלב זה.

בין אם זה נהיגה עבור שירות שיתוף הנסיעה בוויז או אפילו התנדבות בחלקיות משרה לעמותה כלשהיא, יש הרבה רווח                         ביציאה מהבית כדי לשמור אותך עסוק ולהישאר חיובי לאחר פיטורים.

 

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
andrew neel

מה לא לעשות לאחר פיטורין

בין כל המשימות וההחלטות שיש לעשות אחרי שפוטרת, יש גם כמה טיפים שחשוב להקפיד לא לעשות כדי להיות במקום הטוב ביותר עבורך. 

1. אל תסתכל על פיטורים ככישלון אישי – אין שום סיבה להאשים את עצמך כאשר אתה מפוטר. הפיטורים הם בדרך כלל תוצאה של מס’ גורמים שמוערבים ואינם רק אחריות בלעדית שלך. ישנם תסריטים אחרים למציאות בה יכולת לא להיות מפוטר ולכן חשוב גם לזכור את המאמצים והביצועים שלך בתפקיד.

2. אל “תלכלך” על המעסיק לשעבר שלך– זה יכול להיות קל להאשים את המעסיק שלך. הם אלו שגרמו לך ללכת, אחרי הכל. אבל העולם הוא מקום קטן ומילה נוסעת מהר. בין אם זה בראיון עבודה או שיחה מזדמנים עם חברים, אין ערובה כי המילים שלך לא יגיעו אל המעסיק לשעבר שלך. עדיף להפוך את השלילי לחיובי ולהתמקד בעתיד, במקום בעבר.

3. אל תסתיר את המצב שלך ממשפחה וחברים -זה הכי טבעי והגיוני להרגיש פגיע, נבוך או מתבייש בגלל פיטורים, וזה יכול להיות קשה לחלוק את הרגשות האלה עם בני משפחה וחברים. גם אם המחשבה לדבר על זה היא מרתיעה, לספר לאנשים הקרובים אליך מה שאתה עובר יכול לעזור לך לעבור את הימים הקשים או שבועות קדימה. קבלת עזרה מאנשים שאכפת להם ממך יכולה לעזור להקל על כמה מן הרגשות השליליים ולהזכיר לך כמה חזקה מערכת התמיכה שלך.

להיות מפוטר מהעבודה יכול להיות שינוי עצום ובלתי צפוי בחיים שלך. על ידי התמקדות בהזדמנויות החדשות מולך ולא להתמקד בנסיבות השליליות, אתה יכול לשנות את הלך הרוח שלך ולחזור לשוק העבודה בתוך זמן קצר.

נ.ב.

אם אתה המנהל שמפטר, מדובר בסיטואציה מורכבת ולא פשוטה לכל הצדדים. גם לך כמנהל

לחץ על הלינק הזה לקבל 8 טיפים איך לפטר ולהיפרד מעובד ועדיין להיות אנושי

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור