תפריט

5 טיפים איך לייצר רושם משני- מעמיק בדרך בלתי נשכחת

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
marion michele

כולנו יודעים כמה חשוב הרושם הראשוני. הפוסט הקודם שלי כלל 9 טיפים איך לעבור ראיון עבודה בהצלחה ולייצר רושם ראשוני מנצח.

בגלל שכולנו יודעים ורוצים לייצר רושם ראשוני חיובי, נוצר מצב בו אנחנו עסוקים כל הזמן לחדד ולשפר את המראה שלנו, החיוך ולחיצת יד. מתאמנים על אותן שורות פתיחה ומשננים מה נכון וכדאי להגיד ומה ממש לא.

אבל הנה הקטע הבעייתי בזה, מרוב שכולנו מתאמנים על אותם טקסים ודגשים, לעתים קרובות האדם שמולנו לא יזכור אותנו כייחודים. החוויה שלו תהיה זהה מולנו למי שפגש בפגישה הבוקר לפנינו וגם את מי שיפגוש אחה”צ בפגישה בסיום היום.

לכן, ישנה משמעות ליצירת רושם משני. כלומר אחרי שעברנו את הרושם הראשוני “בלי תקלות” ולא נוצרו שום רעשים לרעה, עכשיו יש הזדמנות להעמיק את ההיכרות שלנו עם מי שנמצא איתנו בפגישה.

כלל האצבע: השתדל לגרום לצד השני בפגישה לדבר ולבטא את עצמו. ככל שהוא ירגיש התעניינות כנה מצידך בו, כך יגבר הסיכוי לרושם משני- מעמיק שלך כאדם שהוא מחבב ומעריך.

איך בדיוק עושים את זה? 

 

הנה 5 טיפים איך להעמיק את ההיכרות ולייצר רושם משני – מעמיק מוצלח:

1.למד על האדם והארגון אליו אתה מגיע לפני הפגישה -אחרי החיוך, ברכת השלום ולחיצת היד שעלולות להיות זהות כמו שאמרנו בין אדם לאדם, בדרך כלל יש הרגשה לא נוחה כי, טוב, הטקס פתיחה הסתיים ועכשיו הגיע הזמן לנהל שיחה.

רוב האנשים מנסים למלא את השלב הזה בו סיימנו להכיר רשמית ועוד מוקדם להתחיל לדבר ישר תכל’ס באיזשהו small talk או שיחה על מזג אוויר או על ספורט. במידה והפגישה קורית במשרד של האחר, הם עשויים להעיר על משהו במשרד, כמו תצלום משפחתי.

הבעיה עם גישה זו היא שהיא צפויה לחלוטין, כלומר, הרושם המשני שהשארת הוא שאתה משעמם וניתן לחיזוי.

מה שיכול לעבוד הרבה יותר טוב הוא להעיר או לשאול שאלה על משהו שאתה קראת על האדם האחר, על התפקיד שלו או על הארגון. הרעיון פה הוא לגרום לאדם האחר לדבר על עצמו.
עם זאת, זה יעבוד רק אם אתה באמת סקרן לגבי היבט זה של האדם האחר. ניתן לזהות מאוד מהר אם אלו שאלות שנובעות מסקרנות או ניסיון “למשוך זמן”. כדי להיות בטוח, חשוב לבחור נושא שבאמת מעניין אות ונוגע לאדם האחר.

שאלה שגויה תהיה: “מה יהיה החום הזה של יולי?”

שאלה נכונה תהיה : “ראיתי באתר שלכם שאתה אחראי בארגון גם על המחלקה שלכם בספרד. רק מתוך סקרנות, איך זה בדיוק לנהל את התחום הזה בספרד לעומת ישראל?”

2. הסבר (או הסבר מחדש) למה אתה שם – בזמן שאתה מנהל את השיחה שמטרתה להעמיק את ההיכרות, חשוב גם להקשיב היטב לרמז או להשהיה קלה בקולו של האדם אחר שאומר שהגיע הזמן להגיע לנקודה ולמטרת הפגישה.

חשוב להיות קשוב ולתפוס את הרמז / סימן בזמן, כדי להימנע מהרושם אצל האדם האחר שאתה בעצם מבזבז את הזמן שלו ואין לך תוכן ממשי בפגישה הזו.

כאשר אתה שומע את הרמז שמסמן שהשלב הזה של השיחה הסתיים מבחינתו, חשוב לציין מחדש את הסיבה לפגישה. אל תניח שהאדם האחר יודע או זוכר מדוע אתה שם, במיוחד אם לאדם האחר יש אחריות רבה. קח בחשבון שמנהלים בארגון פוגשים עשרות אנשים מדי שבוע, נעים בין פגישות לפגישות ולא תמיד זוכרים בדיוק את כל הפרטים.

בנוסף, זכור לכבד את זמנו של האחר, ציין נקודת סיום מפורשת לשיחה, כלומר כמה זמן אתה מצפה שהשיחה תימשך. תבהיר, עם זאת, כי אתה תוכל להישאר במידת הצורך. השאר את הבחירה לאדם השני והראה בכך אתה קשוב לצרכיו מחד וענייני וממוקד מאידך.

תגובה שגויה לעבור לחלק הבא של השיחה: “זה סיפור נהדר, יש לי כמה רעיונות לגבי הבעיות במערכת הcrm שאתה רוצה להחליף”

תגובה נכונה לעבור לחלק הבא של השיחה: “זה נשמע שניהול המחלקה בספרד ממש מאתגרת, הלוואי שהייתי יכול להיות שם ולראות איך זה עובד בפועל …. הסיבה שאני כאן היא לדון לגבי הבעיות במערכת הcrm, בתקווה למצוא מערכת חלופית שתיתן מענה לצרכים שלכם. הצגת המערכת שאני רוצה להראות לך תיקח לא יותר מ -15 דקות מזמנך, אבל אם אנחנו צריכים עוד זמן אני יכול להישאר “.

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
lan deng

3. צור שיחה משמעותית– השיחה המהותית הראשונה שיש לך עם האדם האחר מגדירה את רוב הרושם המשני. ישנם ארבעה עקרונות שיכולים לייצר שיחה משמעותית:
שאל שאלות מתחשבות- שאלות המתעניינות בדעתו, תחושתו, תפיסתו של האחר
תקשיב יותר ממה שאתה מדבר.
הקפד לא לקטוע או להפריע את הרצף של האחר.
עצור וחשוב לפני שתגיב.

בסך הכל, את הרושם המשני הכי טוב שאתה יכול לעשות תוכל לייצר בכך שתראה לו שאכפת לך ממנו ושאתה מכבד אותו. וזה מה שהופך כל שיחה סתמית לשיחה משמעותית בעצם.

4. עקוב אחר הזמן וקצב השיחה ואפשר לשיחה “יציאת סיום” – שום דבר לא משאיר רושם משני גרוע יותר מאשר לבזבז את הזמן של מישהו.

לכן זה חיוני לתת לאדם האחר את האפשרות והבחירה מתי לסיים את הפגישה כאשר הגעת למגבלת הזמן שהגדרתם או כשהגעתם להסכמה. חשוב לזכור שבמידה והאחר נראה מעוניין להמשיך בשיחה, דווקא להתעקש על עמידה בזמנים תהיה טעות שעלולה להתפרש כחוסר עניין מצידך. ולכן, הדגש פה הוא הקשבה לרמזים ומסרים שלא בהכרח נאמרים, אך ניתן לחוש בהם.

באופן אידיאלי, כאשר זה קורה, אתה רוצה שזה יהיה בנקודה שבה אתה סיימת לדון בכל שרצית והצגת את עיקרי הרעיון. גם אם לא, בכל זאת, אתה עדיף להציע לאדם האחר את האפשרות לסיים את היחה במועדה ולתת לו לבחור אם הוא מבקש לסיים עד סופה או שאולי יעדיף לקבוע פגישה נוספת. שוב, אין פה כוונה לסיים את הפגישה מבלי שמימשת את המטרה לשמה באת.

אבל שתהיה לך רגישות שבמידה ואתה מרחיב או חוזר על עצמך כדי להדגיש רעיון מסוים, אפשר לאדם האחר אפשרות בחירה לסיים את הפגישה לפי שיקול דעתו.
סבירות גבוהה היא שאם השיחה חשובה לאדם האחר, הוא עשוי לרצות להמשיך בכך. עם זאת, מומלץ שזו תהיה בחירה של האדם האחר שבפגישה ולא שלך.


5. הקפד על הכרת תודה ופרידה– זכור שאתה רוצה לסיים את הפגישה בתחושה חיובית ולהשאיר אחריך טעם של עוד ואפשרות ליצור גם רושם שלישי, רביעי וחמישי 😊

לכן, הקפד להודות על הזמן שהוקדש לך ועל הנכונות לפגוש אותך. הזמן אותו ליצור קשר במידה וירצה וציין כיצד ניתן (מייל, נייד, לינקדין או אולי בתקשורת לא פורמלית כמו הפייסבוק וכדומה ולאחר מכן הקפד לסיים את הפגישה בצורה ברורה “נשתמע, להתראות”  או כל נוסח אחר והיפרד כל עוד יש טעם טוב.


אז מה אתם חושבים על רושם משני – מעמיק, זה יכול לעבוד?
יכולים לכתוב ולספר מתי זה קרה לכם ואיך עבד?

אשמח לשמוע מכם.

בהצלחה!

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור