תפריט

הכשרת משאבי אנוש כ”מפתחי/ות קריירה”

הכשרת משאבי אנוש למימוש מלוא הפוטנציאל של המחלקה ושל העובדים.

“הייתי בטוחה שזה הולך להיות גיוס מעולה, אז איך בסוף זה לא הסתדר?”
“המועמדת נראתה לי כל כך מתאימה, בול… אני לא מאמין שהיא עזבה תוך זמן כזה קצר…”

הכשרת משאבי אנוש

כל מה שהיה במחלקת משאבי אנוש מכיר את הסיטואציה הזו מקרוב. כסמנכ”ל משאבי אנוש ראיתי את כמות השעות, הזמן והאנרגיה שמשקיעה כל המערכת כדי להצליח בגיוס של עובד. המראיינות הטלפוניות, רכזות הגיוס, מנהלות הגיוס, מנהלות ההדרכה, הרווחה וחווית העובד וכל זה עוד לפני שהמועמד פגש את המנהל/ת שמגייס/ת אותו לתפקיד.

כשזה מתחיל להסתבך

בהתחלה זה נראה מבטיח. עובדה גייסנו ויש חוויה משותפת של הצלחה. אבל לפעמים, לא מעט פעמים, אני זוכר שהייתי נפגש עם המועמדים שהפכו להיות עובדים במסדרונות של הארגון ורואה שמשהו שם כבר לא אותו דבר. הם פחות מחייכים, יש אולי יותר אי שקט והבטן שלי היתה מתחילה לסמן לי שיש פה בעיה, שמשהו לא עובד כמו שצריך.

והנה הבעיה

בשלב הזה יש מחשבה-התלבטות שגם היא מוכרת לדעתי לאנשי ונשות משאבי אנוש: האם להתערב או לא להתערב? להגיד משהו ואז אולי לפגוע במנהל המגייס אולי בכלל לפתוח “תיבת פנדורה” שהעובד לא מעוניין בה ואולי בכלל אני טועה לגמרי והכל טוב וסתם דמיינתי הכל??
היום אני יודע שאפשר גם לנהל את זה אחרת.

אז מה עושים? הופכים להיות חלק פעיל בשימור העובדים (הכשרת משאבי אנוש)

בדיוק בגלל זה אנחנו רוצים לבנות את צוות משאבי אנוש כ”מפתחי קריירה” – הכשרת משאבי אנוש

למה בכלל צריך את זה?

כדי שהמפגש שלנו עם העובד לא יהיה רק ב”כניסה לארגון” אלא לאורך כל חיי העובד והמנהל.
-כדי שהתקשורת השוטפת עם העובד תמשך לאורך שנותיו בארגון ולא תעצר לאחר החודשים הראשונים בלבד.
-כדי ששיח על הקריירה של העובד כנתון מקובל תגרום לנו להיות חלק מהמעגל הרגשי-תעסוקתי של העובד ואז אנחנו משמעותיים יותר

והחשוב מכל:

אנחנו נשארים כצוות משאבי אנוש עם “יד על הדופק” ויודעים להגיד מה מצבו של העובד, מה השאיפות שמוגשמות, מה אלו שאינן, איפה הוא עומד בציפיות של הארגון ואיפה הוא לא ומול “תמונת הקריירה” המעודכנת שלו, יכולים ביחד איתו לחשוב איך נכון להתקדם מכאן. אין יותר “הפתעות” על עובד מבטיח שפתאום התפטר או פוטר ולא היה לנו מושג או שיכולנו למנוע את זה אם היינו מעודכנים בזמן!

מה הפתרון? הכשרת משאבי אנוש

סדנאת הכשרת משאבי אנוש כוללת 3-6 מפגשים ומשלבת בתוכה כלים פרקטיים עם ניסיון של למעלה משני עשורים בניהול צוות משאבי אנוש מגוונים. בסדנא נשלב דוגמאות וסימולציות של היומיום בתפקיד, צוות, מחלקה, אגף משאבי אנוש (כל ארגון על פי מבנה משאבי אנוש שלו).
התכנים בסדנא כוללים כלים מעולם הפסיכולוגיה החיובית, המיינדפולנס -קשיבות והפסיכולוגיה הנרטיבית (story telling) לצד ניסיון פרקטי.

הכשרת משאבי אנוש
הכשרת משאבי אנוש

בין נושאי הלימוד:

  • פיתוח קריירה: המשמעות של להיות חלק מארגון ב2022
  • עולם העבודה ופיתוח קריירה: הכרות עם מה שקורה כיום בעולם ובארץ.
  • צוות משאבי אנוש כ”מפתח קריירה”- הובלת מנטורינג בקריירה: היכרות עם כלים ועקרונות שיאפשרו לנשות ואנשי משאבי אנוש לזהות הזדמנויות ושיחות ולהפוך אותן למשמעותיות.
  • העברת מסרים ע”י משאבי אנוש בין עובד למנהל- זיהוי התפקיד של משאבי אנוש בתהליך פיתוח הקריירה ומהם “גבולות הגזרה”
  • גבולות גזרה ותיאום ציפיות: מה נשאר בתוך חדר הייעוץ ומה מועבר הלאה למנהל/ ארגון.
  • איך ניגשים לשינוי ומה עקרון הברזל בהתמודדות עם התנגדויות?
  • זיהוי המשאבים של העובד, למה מתחילים מכאן?
  • בניית “מפת הקריירה” תוך זיהוי פערים בין “מצוי” לבין “רצוי”
  • הגדרת מטרות כחלק מחוזה משותף לצמיחת העובד וטיפוחו בארגון.
  • פיתוח “חוסן רגשי” ככלי עבודה מהותי בתהליך המשותף.
  • בניית שגרת תהליך מול מדדים, סימון הצלחות ולמידה מכשלונות.
  • “שיחות משוב” בחיבור ל”שיחות פיתוח קריירה”- איך עושים את זה נכון?
איש מטפס על הר, ויד מושיטה לו לעזרה
סדנאות והרצאות נוספות
אישה מביטה על נוף הרים

פיתוח קריירה טאלנטים / הנהלה

פיתוח קריירה – טאלנטים וחברי הנהלה הם מנהיגים שאנו רוצים לשמר בארגון. לפעמים בדיוק בגלל היכולות שלהם הם מקבלים הצעות מתחרות שקשה לתת להן מענה. אבל אפשר להיות חלק מהפתרון על ידי בניית “מפת קריירה”. לא להיות “עוד ארגון” שעברו בו אלא “ה-ארגון” שבנה איתם את הקריירה כולה. בסדנא בת 5-7 מפגשים נהפוך להיות ארגון משמעותי שמפתח קריירה לכוכבים שלו.

קרא עוד »
קוביות עם אייקונים

בניית קריירה – 5 כלים ומפה לצאת לדרך

בהרצאה בניית קריירה נגע בשאלות: מה קרה לשוק התעסוקה בעשור האחרון ואיך זה משפיע עלינו כעובדים ומחפשי עבודה? מה השתנה בתפיסת ה”קריירה” בשנים הללו ואיך זה בא לידי ביטוי בארגונים, תפקידים ובחיים של כל אחד ואחת.

קרא עוד »
כדור פורח על רקע שקיעה

הכשרת מנהלים כ”מפתחי/ות קריירה”

הכשרת מנהלים – החוליה המשמעותית בשימור עובדים היא המנהלים. הם מנהלים בשוטף ואחראים על המוטיבציה והתוצאות. לעיתים מול רצון של עובדים להתקדם או לגוון את התפקיד, מנהלים מתקשים להתמודד. במקרים מסוימים אפילו גורמים להתפטרות עובדים לא מרוצים. בסדנא של 5-7 מפגשים נכשיר מנהלים לפתח קריירה לעובדים כחלק מתהליך שימור וניתן להם כלים אפקטיביים ליצירת מחוברות עובדים.

קרא עוד »
נבטים יוצאים מן האדמה על רקע שקיעה - פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים – שימור עובדים ותיקים הוא נושא כאוב בקרב מנהלים. אחרי שחגגנו “יומולדת ארגוני”, קידמנו במסלולי קידום, הוצאנו לסדנאות והדרכות למיניהן, יש הרגשה שכבר אין איך לשמר אותם. מבחינתם הם נותנים את מיטב זמנם ומשאביהם ולא מקבלים בחזרה. בסדנא של 5-7 מפגשים הם יעברו ממקום פסיבי לאקטיבי ופיתוח הקריירה יהפוך למסע משותף להם ולארגון.

קרא עוד »
איש מחזיק חץ ומכוון ללוח מטרה שכוב - פיתוח קריירה

פיתוח קריירה – יוצאים לדרך

מה צריך להיות כתוב בקורות החיים ואיך? מה אסור להגיד בראיונות עבודה ואת מה חייבים להדגיש. כל אחד אומר משהו אחר, יש המון מידע ברשתות ואין לכם מושג מאיפה להתחיל. אז, מה עושים כשלא יודעים איך מוצאים עבודה? בסדנא של 6-8 מפגשים תקבלו ארגז כלים מלא למציאת עבודה, כך שתגדילו משמעותית את היכולת להתקבל לתפקיד שאתם רוצים.

קרא עוד »
נורה אדומה בולטת ומסביב נורות כחולות

הקמת מרכז קריירה פנים ארגוני

מרכז קריירה – במציאות הנוכחית בה עובדים יכולים לבחור בכל רגע אם להישאר או לעזוב, מה שיכול לשנות את כללי המשחק הוא בניית מחויבות שאינה סביב התפקיד הנוכחי של העובד-ת. המסר: “את/ה חשוב/ה ומשמעותי/ת לי. בלי קשר לתפקיד”.
ארגונים ומנהלים נדרשים היום, יותר מתמיד, להפוך להיות חלק פעיל מבניית הקריירה של העובדים ו”שותפי קריירה”.
הקמת מרכז פיתוח קריירה ארגוני מהווה פתרון לדרישה הזו. הכוונה ליחידה פנים ארגונית מקצועית שמהווה “מכללת חלומות” של ההון האנושי בארגון.
מה היתרונות ואיך עושים את זה נכון? קראו פה

קרא עוד »

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור