תפריט

פיתוח קריירה טאלנטים / הנהלה

פיתוח קריירה טאלנטים

פיתוח קריירה טאלנטים – בכל ארגון אנחנו נראה את “הטאלנט”. למעשה כמנהלים בארגון אנחנו נשאף לייצר כמה שיותר מהם, כדי להוביל את הארגון קדימה ולייצר תחרות במובן החיובי כמו גם לתת השראה.

זה יכול להיות איש המכירות שבאמת תמיד עובר את היעדים מדי חודש, המפתחת שמצליחה לפתור כל מענה ושידרוג במערכת עם אפס תקלות, מנהל הצוות ה-“כוכב” שהעובדים שלו מוכנים לעשות הכל בשבילו ונציגת שימור לקוחות שמצליחה להתמודד עם כל לקוח מאתגר ככל שיהיה.
בשורה התחתונה ה – “טאלנט” הוא עובד “כוכב” שמביא לתפקיד רמת ביצועים יוצאת דופן. ארגונים אחרים מתחרים עליו ומנסים לגייס אותו, פעמים רבות תוך ‘חיזור’ לעבור אליהם גם כשאינו מחפש עבודה.

אז הנה יש לנו “טאלנט” שכזה ונדמה שאת כל מה שיכולנו להציע ולפרגן לו, אם ברמה של השכר והתנאים ואם ברמה של ההכרה והוקרה הצענו לנו כבר ועדיין לאורך זמן זה לא מחזיק ונדמה שהוא כבר מתחיל לפזול ולחשוב הלאה על הארגון והתפקיד הבא.

מה הקושי בשימור טאלנטים?
הקושי מתבטא בשני מובנים:

  1. לאתגר אותו מספיק בתפקיד שיהיה לו מעניין ומשמעותי וכן לתגמל אותו בהתאם.
  2. להתחרות מול ארגונים שמבקשים לגייס אותו ומציעים לו לעיתים תנאים ושכר גבוהים יותר ממה שהוא מרוויח אצלנו.

מה עושים?
הופכים להיות שותפים בתכנון הקריירה שלו. אנחנו והוא בהסתכלות משותפת על העתיד שלו.
בבנייה של “תוכנית פיתוח קריירה” שיכולה להיות אישית ויכולה להיות קבוצתית במסגרת של קבוצה נבחרת של “טאלנטים” בארגון נבנה את “מפת הקריירה”: נסמן את היעדים, נמפה את ה”רצוי” ואת ה”מצוי” ומשם נתחיל לנוע.

פיתוח קריירה טאלנטים
פיתוח קריירה טאלנטים

בסדנא / תהליך ליווי אישי של 5-7 מפגשים נעביר את הטאלנטים בארגון תהליך “פיתוח קריירה טאלנטים” בו יהפוך הארגון לשותף פעיל בבניית מסלול ההתפתחות והצמיחה של העובד.
למה אנחנו רוצים להיות שם? כי עובד שמכיר תודה ויודע שהארגון פיתח אותו ישאר נאמן לתפקיד ורמת המוטיבציה שלו תעלה. גם כשיגיע הרגע לעזוב, ב”יום שאחרי” יהיה לארגון שלנו שגריר שידע לספר על הארגון והערך המוסף המשמעתי שקיבל בו.

בין הנושאים שנעבור עליו בתהליך פיתוח קריירה טאלנטים אישי ו/או קבוצתי:

  • זיהוי ארגז הכלים: חוזקות, משאבים, אתגרים
  • ניתוח מקורות המוטיבציה
  • בניית כלים ליצירת חוסן רגשי: כשלונות ולמידה
  • יצירת “מפת קריירה” ומסלולי תפקיד בדרך.
  • אבחון “מצוי” מול “רצוי” והאתגרים בדרך
  • יצירת מצפן ערכים, התנהגויות, למידה
  • התמודדות עם שינוי
  • סטורי טלינג של קריירה ומיתוג אישי
אישה מביטה על נוף הרים
סדנאות והרצאות נוספות
כדור פורח על רקע שקיעה

הכשרת מנהלים כ”מפתחי/ות קריירה”

הכשרת מנהלים – החוליה המשמעותית בשימור עובדים היא המנהלים. הם מנהלים בשוטף ואחראים על המוטיבציה והתוצאות. לעיתים מול רצון של עובדים להתקדם או לגוון את התפקיד, מנהלים מתקשים להתמודד. במקרים מסוימים אפילו גורמים להתפטרות עובדים לא מרוצים. בסדנא של 5-7 מפגשים נכשיר מנהלים לפתח קריירה לעובדים כחלק מתהליך שימור וניתן להם כלים אפקטיביים ליצירת מחוברות עובדים.

קרא עוד »
איש מטפס על הר, ויד מושיטה לו לעזרה

הכשרת משאבי אנוש כ”מפתחי/ות קריירה”

הכשרת משאבי אנוש – מחלקת משאבי אנוש נמצאת בצומת מרכזי בחיי עובדים ומנהלים. הם מגייסים, מכשירים ומשמרים את ההון האנושי בארגון, אבל ככל שהעובדים “משתלבים” בשגרת הארגון, כך החיבור איתם הולך ונחלש. אם צריך לדאוג לשמר אותם זה עלול כבר להיות מאוחר מיד. בסדנה ייעודית נלמד להיות “מפתחי קריירה” שנוכחים בשוטף עם העובדים בארגון ומהווים חלק מתהליך המחוברות שלהם ביומיום.

קרא עוד »
קוביות עם אייקונים

בניית קריירה – 5 כלים ומפה לצאת לדרך

בהרצאה בניית קריירה נגע בשאלות: מה קרה לשוק התעסוקה בעשור האחרון ואיך זה משפיע עלינו כעובדים ומחפשי עבודה? מה השתנה בתפיסת ה”קריירה” בשנים הללו ואיך זה בא לידי ביטוי בארגונים, תפקידים ובחיים של כל אחד ואחת.

קרא עוד »
נורה אדומה בולטת ומסביב נורות כחולות

הקמת מרכז קריירה פנים ארגוני

מרכז קריירה – במציאות הנוכחית בה עובדים יכולים לבחור בכל רגע אם להישאר או לעזוב, מה שיכול לשנות את כללי המשחק הוא בניית מחויבות שאינה סביב התפקיד הנוכחי של העובד-ת. המסר: “את/ה חשוב/ה ומשמעותי/ת לי. בלי קשר לתפקיד”.
ארגונים ומנהלים נדרשים היום, יותר מתמיד, להפוך להיות חלק פעיל מבניית הקריירה של העובדים ו”שותפי קריירה”.
הקמת מרכז פיתוח קריירה ארגוני מהווה פתרון לדרישה הזו. הכוונה ליחידה פנים ארגונית מקצועית שמהווה “מכללת חלומות” של ההון האנושי בארגון.
מה היתרונות ואיך עושים את זה נכון? קראו פה

קרא עוד »
נבטים יוצאים מן האדמה על רקע שקיעה - פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים – שימור עובדים ותיקים הוא נושא כאוב בקרב מנהלים. אחרי שחגגנו “יומולדת ארגוני”, קידמנו במסלולי קידום, הוצאנו לסדנאות והדרכות למיניהן, יש הרגשה שכבר אין איך לשמר אותם. מבחינתם הם נותנים את מיטב זמנם ומשאביהם ולא מקבלים בחזרה. בסדנא של 5-7 מפגשים הם יעברו ממקום פסיבי לאקטיבי ופיתוח הקריירה יהפוך למסע משותף להם ולארגון.

קרא עוד »

פיתוח קריירה לעובדי מטה / בק אופיס

פיתוח קריירה לעובדי מטה – הם נותנים את הלב והנשמה, מכבים שריפות כחלק משגרת עבודה, זמינים ומהווים חלק משמעותי בארגון. יש תהליכים שלא ניתן לבצע בלעדיהם. ועדיין… הם לא מקבלים את תשומת הלב והפיתוח האישי והמקצועי כמו שהיינו רוצים עבורם. בסדנא של 5-7 מפגשים נאיר את היכולות, התשוקות והסקרנות שלהם כדי להחזיר להם מוטיבציה ולתת תחושת משמעות מהארגון.

קרא עוד »

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור