תפריט

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים – שימור עובדים ותיקים הוא נושא כאוב בקרב מנהלים. אחרי שחגגנו “יומולדת ארגוני”, קידמנו במסלולי קידום, הוצאנו לסדנאות והדרכות למיניהן, יש הרגשה שכבר אין איך לשמר אותם. מבחינתם הם נותנים את מיטב זמנם ומשאביהם ולא מקבלים בחזרה. בסדנא של 5-7 מפגשים הם יעברו ממקום פסיבי לאקטיבי ופיתוח קריירה לעובדים ותיקים יהפוך למסע משותף להם ולארגון.שימור עובדים זה כואב.
כסמנכ”ל משאבי אנוש מצאתי עצמי בלא מעט “שולחנות עגולים” מתכווץ מול עובדים ותיקים ומסורים שלנו כשהיו אומרים שהם מרגישים שהארגון לא משקיע בהם יותר.
הם צדקו.
אחרי “יומולדת ארגוני” ולחגוג ארועים וחגים, מה באמת השקענו בהם? לא ממש.
את המסלולי קידום, הדרכת מנהלים, מנטורים וכל שאר הרעיונות מיצינו איתם די מוקדם ומה עכשיו? מה עושים עם עובדים בוותק גבוה שבאמת מרגישים שהם נותנים מעצמם ולא ממש מקבלים בתמורה ומרגישים שהם דורכים במקום?

בדיוק בגלל זה יצרתי את סדנת “פיתוח קריירה לעובדים ותיקים”: מייצרים לעובדים בארגון תחושת מסוגלות ובונים להם יכולות.

הרבה פעמים מנהלים ששוקלים להביא סדנה כזו מתלבטים איתי אם זה חכם כי אולי “זה מה שיגרום להם לעזוב אותי אחר כך?” למנהלים כאלו אני תמיד אומר, כדאי לכם להעסיק עובד מכיר תודה ושבע ולא כזה שמרגיש שלא רואים אותו.
גם אם הוא יבחר לעזוב, הוא תמיד יהיה שגריר טוב לארגון כמי שגדל וצמח בתוכו ותמיד יפרגן למקום העבודה הזה שהשקיע וטיפח אותו. אתם בטוח לא מעדיפים עובד ממורמר שלא נותנים לו מקום ולא רוצים לפתח אותו.

פיתוח קריירה לעובדים ותיקים
פיתוח קריירה לעובדים ותיקים

בסדנא של 5-7 מפגשים (בהתאמה לארגון ולאופי המשתתפים) נעבור תהליך של היכרות עם המשאבים של כל אחד ואחת: מה יש לו כבר היום בארגז שלו/ה? איך זה בא לידי ביטוי? נסמן איפה נמצאת הסקרנות שלהם: על מה מעניין אותם להרחיב? על מה הם יכולים לקרוא, ללמוד ולדבר שעות? כי שם נמצאת כנראה התשוקה שלהם. נבנה מפת קריירה בתוך הארגון ואיך אפשר להפיץ את הבשורה הזו בארגון כדי לייצר להם עניין ותשוקה מחודשים.

בין הנושאים אותם נלמד בסדנא:

  • זיהוי ארגז הכלים: חוזקות, משאבים, אתגרים
  • ניתוח מקורות המוטיבציה
  • בניית כלים ליצירת חוסן רגשי: כשלונות ולמידה
  • יצירת “מפת קריירה” ומסלולי תפקיד בדרך.
  • אבחון “מצוי” מול “רצוי” והאתגרים בדרך
  • יצירת מצפן ערכים, התנהגויות, למידה
  • התמודדות עם שינוי
  • סטורי טלינג של קריירה ומיתוג אישי

סדנא כזו היא אחת המתנות המשמעותיות שמנהלים בפרט וארגון בכלל יכול לתת לעובדים ולא משנה הדרגה שלהם.
למה? כי אנחנו מחברים אותם למשאב הכי משמעותי שישנו- תחושת הערך העצמי שלהם! ואת זה הם לוקחים הביתה, למשפחה, ילדים ובני הזוג, לתחביבים וכמובן לעבודה.
בלי לזלזל במתנות חג ויומולדת מהארגון, מתנה כזו שעובד/ת מביט במראה מדי בוקר ומרגיש את החיוך עולה מבפנים? מתנה כזו זוכרים תמיד שקיבלנו מהארגון ומהמנהל/ת ששלח אותי לסדנא הזו (לפחות לדעתי וממשובים שקיבלתי בסדנאות קודמות)

אז אם נשמע לך שעבור הארגון שלך, סדנת “פיתוח קריירה” היא בדיוק הסדנא שנכונה לעובדים והמנהלים שלך (היא מותאמת גם לתפקידים בכירים וזוטרים וגם לוותק משתנה), מזמין אותך ליצור קשר ונצא למסע משמעותי בארגון שלך, כזה שכולם יזכרו שאת הובלת.

נבטים יוצאים מן האדמה על רקע שקיעה - פיתוח קריירה לעובדים ותיקים
סדנאות והרצאות נוספות
אישה מביטה על נוף הרים

פיתוח קריירה טאלנטים / הנהלה

פיתוח קריירה – טאלנטים וחברי הנהלה הם מנהיגים שאנו רוצים לשמר בארגון. לפעמים בדיוק בגלל היכולות שלהם הם מקבלים הצעות מתחרות שקשה לתת להן מענה. אבל אפשר להיות חלק מהפתרון על ידי בניית “מפת קריירה”. לא להיות “עוד ארגון” שעברו בו אלא “ה-ארגון” שבנה איתם את הקריירה כולה. בסדנא בת 5-7 מפגשים נהפוך להיות ארגון משמעותי שמפתח קריירה לכוכבים שלו.

קרא עוד »
נורה אדומה בולטת ומסביב נורות כחולות

הקמת מרכז קריירה פנים ארגוני

מרכז קריירה – במציאות הנוכחית בה עובדים יכולים לבחור בכל רגע אם להישאר או לעזוב, מה שיכול לשנות את כללי המשחק הוא בניית מחויבות שאינה סביב התפקיד הנוכחי של העובד-ת. המסר: “את/ה חשוב/ה ומשמעותי/ת לי. בלי קשר לתפקיד”.
ארגונים ומנהלים נדרשים היום, יותר מתמיד, להפוך להיות חלק פעיל מבניית הקריירה של העובדים ו”שותפי קריירה”.
הקמת מרכז פיתוח קריירה ארגוני מהווה פתרון לדרישה הזו. הכוונה ליחידה פנים ארגונית מקצועית שמהווה “מכללת חלומות” של ההון האנושי בארגון.
מה היתרונות ואיך עושים את זה נכון? קראו פה

קרא עוד »
נורה אדומה בולטת ומסביב נורות כחולות

בניית חוסן מנטלי בחיפוש עבודה – ארגז עם 5 כלים מנצח

בניית חוסן מנטלי – חיפוש עבודה הוא תהליך מתיש ומערער רגשית ומנטלית. כשאני עסוק להגיע אל המשרה הנכספת עלי לדעת “למכור” את עצמי, לשדר בטחון בעצמי ובערך שאני מביא לתפקיד, לדעת מה ההבדל ביני לבין כל מי שמתחרה ומתראיין על התפקיד ביחד איתי ולספר את הסיפור קריירה שלי בדרך נכונה שתעביר את המסר שאני מבקש להעביר.

קרא עוד »

פיתוח קריירה לעובדי מטה / בק אופיס

פיתוח קריירה לעובדי מטה – הם נותנים את הלב והנשמה, מכבים שריפות כחלק משגרת עבודה, זמינים ומהווים חלק משמעותי בארגון. יש תהליכים שלא ניתן לבצע בלעדיהם. ועדיין… הם לא מקבלים את תשומת הלב והפיתוח האישי והמקצועי כמו שהיינו רוצים עבורם. בסדנא של 5-7 מפגשים נאיר את היכולות, התשוקות והסקרנות שלהם כדי להחזיר להם מוטיבציה ולתת תחושת משמעות מהארגון.

קרא עוד »
מחברת עם טקסט עליה (להתעקש או לוותר)

פסיכולוגיה חיובית בקריירה – כלים שיעיפו למעלה את הקריירה שלך.

חיפוש עבודה הוא תהליך מתיש ומערער רגשית ומנטלית. כשאני עסוק להגיע אל המשרה הנכספת עלי לדעת “למכור” את עצמי, לשדר בטחון בעצמי ובערך שאני מביא לתפקיד, לדעת מה ההבדל ביני לבין כל מי שמתחרה ומתראיין על התפקיד ביחד איתי ולספר את הסיפור קריירה שלי בדרך נכונה שתעביר את המסר שאני מבקש להעביר.

קרא עוד »
איש מטפס על הר, ויד מושיטה לו לעזרה

הכשרת משאבי אנוש כ”מפתחי/ות קריירה”

הכשרת משאבי אנוש – מחלקת משאבי אנוש נמצאת בצומת מרכזי בחיי עובדים ומנהלים. הם מגייסים, מכשירים ומשמרים את ההון האנושי בארגון, אבל ככל שהעובדים “משתלבים” בשגרת הארגון, כך החיבור איתם הולך ונחלש. אם צריך לדאוג לשמר אותם זה עלול כבר להיות מאוחר מיד. בסדנה ייעודית נלמד להיות “מפתחי קריירה” שנוכחים בשוטף עם העובדים בארגון ומהווים חלק מתהליך המחוברות שלהם ביומיום.

קרא עוד »

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור