תפריט

סדנאות חוסן רגשי וגמישות בתקופות משבר

סדנאות חוסן רגשי הן כלי קריטי בהכשרת מנהלים בעידן החדש, ובפוסט הבא אנחנו עומדים לחקור את נושא הגמישות בתקופות משבר, הדרכים להתמודד עם מציאות משתנה, וננסה להבין מדוע זהו אתגר מרכזי לארגונים כיום.

המוח שלנו (וגם הנפש) עוברים בימים אלו תקופה מבלבלת. אנחנו מצליחים להבין איפושהו בפנים שזו לא תקופה רגילה כי יש מלחמה, מפונים ובעיקר החטופים שנמצאים שם בגהנום ומצד שני? יש משימות. יש בית ספר וחוגים לילדים שלנו, יש ישיבות ותיכף חופשות בעבודה. חזרנו לחשוב על חופשים וכנסים וסדנאות. אז איפה אנחנו בדיוק?

ופה בדיוק בגלל זה נדרשת גמישות שנעה על הציר הזה של “שיגרה שהיא לא באמת שיגרה”. ולא כל הארגונים מיטיבים לזהות את הפער ולהבין מה עליהם לעשות כדי לצמצם אותו ולתת מענה מדויק יותר.

סדנאות חוסן רגשי
סדנאות חוסן רגשי

אז הנה 6 ביטויים שעשויים להעיד שבארגון שלכם מחכים ל”יום שאחרי” ולא מבינים שעליהם להסתגל כבר עכשיו:

חוסר גמישות, נוקשות והימנעות

יש תחושה שממשיכים את ההתנהלות העסקית כרגיל עד כדי נוקשות. יש חוסר נכונות לשנות דפוסים ותהליכים, קיימת התעלמות מאותות שינוי בשוק/סביבה ובעיקר יש הימנעות מלדבר על הפער של המציאות עכשיו ומה המשמעות שלה לגבי הארגון. נושא שאנ ימדבר עליו בסדנאות חוסן רגשי.

היעדר תכנון חירום/חלופי

למרות כל הארועים שעברנו ועודנו חווים, אין הכנה של תוכניות מגירה לטיפול במצבים משתנים, הסתמכות על “עסקים כרגיל” לצד “כיבוי שריפות”. תרבות שמאמינה “שכשתהיה בעיה, נפתור אותה”.

התנגדות לחדשנות

נטייה להאמין ש”מה שלא שבור, לא צריך לתקן”. לצד זה קיימת רתיעה מרעיונות חדשים ותפיסות ששוברות את הפרדיגמות הקיימות. יותר מכך, יוזמות חדשניות נדחות על הסף כ”לא רלוונטיות” או “בלתי אפשריות” מסיבות כאלו ואחרות.

העדר תקשורת פנים-ארגונית

עובדים ומנהלים מרגישים בחוסר שקיפות כלפיהם. למרות שכולם חווים ומושפעים בצורה ישירה או עקיפה מהמצב, העובדים אינם מעורבים בהבנת השינויים, הרציונל ודרך הפעולה להמשך.

קיפאון וחוסר פעולה

התקבעות על תרבות שממוקדת בהווה מתוך אמונה ונטייה להמתין ש”הכל יעבור”. התנהלות מתוך רצון לשנות כמה שפחות ולהישאר פסיבים מול המציאות, “לא לזעזע את הספינה”.

אי-מודעות/הכחשת המציאות

הכחשת צורך בשינוי, חוסר הכרה במציאות החדשה. תרבות ארגונית שמנסה לתת פרשנות אחרת, מנוגדת לאירועים והעיקר לשמר את הפסאדה “שהכל בסדר”.

אם זיהיתם היבט אחד או יותר בארגון שלכם, אתם כנראה כבר מבינים שהדרך להתמודד עם המציאות היא להגיב אליה בהתאמה ולא בהתעלמות. בהרצאה שלי “מגדלור, מנהיגות במציאות משתנה ולא ודאית” נכיר את הכלים הפרקטיים ופשוטים ביותר להתחיל להחזיר אליכם את השליטה ביומיום בארגון שלכם ואצל העובדים ומנהלים שלכם.

בדקו את עצמכם עם שאלון חוסן כאן

סדנאות חוסן רגשי

מידע נוסף אודות סדנאות חוסן לארגונכם

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור