תפריט

יש קשר בין הורות לניהול?

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
robert collins

יולי -אוגוסט הם חודשים קשוחים להורים. יש המון זמן פנוי לילדים (משעמם לי), העבודה נותרת במשרה מלאה וגם המשימות ובשילוב מזג אוויר די בלתי אפשרי לשהות בחוץ… הימים עלולים להיות מאתגרים עד מאוד.

אני זוכר את הפעם הראשונה שעובדת שלי שניהלתי אמרה לי לאחר יום גיבוש מחלקתי: “אתה מסתכל עלינו כמו איזה אבא גאה” ואני חייכתי וחשבתי שיש משהו שם.
כיום אני תמיד מקפיד לשאול מנהלים בסדנאות פיתוח מנהלים שאני מעביר האם יש בניהם הורים? ותמיד יש כמה, אם לא כולם.

אני רואה איך החיבור בין העולמות של הורות לניהול הוא מקביל ממש. מתוך מאות מנהלים שפגשתי אני נוכח כל פעם מחדש שכמנהל שמביא חלק מכישורי ההורות שלו לניהול, מרוויח לעיתים סט כלים נוסף של מיומנויות מנהיגות ואינטליגנציה רגשית שמאפשרות לו לייצר תחושת מוטיבציה ומחויבות גבוהה כלפיו או כלפיה עוד יותר.

אז אם אתם הורים ונמצאים כרגע במחשבה על תפקיד ניהולי, למרות שכביכול “אין לכם ניסיון כמנהלים”, אתם מוזמנים לקרוא את רשימת הנקודות האלו ולהבין כמה מיומנויות ניהוליות יש לכם כבר עכשיו:

הבנה כלכלית– היכולת לנהל תקציב, לדעת איך לתעדף את המשכורת הקיימת כדי להספיק לשלם על גנים, צהרונים, בייביסיטר, קניות ועוד המון. כל זאת מדי יום ביומו על פני שנים מאפשר לכם הבנה אמיתית על מתן עדיפות על מה חשוב להוציא בכל שלב ומה יכול להידחות או להיות מושג בהמשך. כמנהלים הנדרשים לבנות תקציב ההבנה הזו קריטית.
כהורה, אתה נאלץ לייצר הסתגלות כלכלית מהירה בעקבות טיפול שיניים דחוף או מורה פרטי או כל הוצאה נוספת שנכנסת, החישוב על מה נוותר או נפרוס לתשלומים או שאולי נבקש הנחה או ננהל מו”מ עם הרופא שיניים לגבי התשלומים. ההבנה הזו של תמחור מחדש, ניהול מו”מ כמו גם הגמישות לדעת על מה נאלץ לוותר הם מיומנויות שיהפכו אותך למנהל יחידת רווח והפסד אפקטיבי במיוחד.

האצלת סמכויות – כהורה לילדים (שאינם פעוטות) ולמתבגרים, אתה רוצה לתת להם הבנה טובה יותר של האחריות שלהם על משימות בניהולם. זה יכול להיות ע”י חלוקת תחומי אחריות בבית לכל אחד וזה יכול להיות ע”י מתן דמי כיס ולאפשר להם שליטה על תקציב כלשהו. כל זאת תוך שאתה צופה מרחוק כדי לוודא שהם משתמשים בו בתבונה.
בהורות, כמו בניהול אם אתה תבחר לנהל את זה מקרוב מדי ולא תאפשר מרחב למידה micromanage אתה יכול בקלות לערער את האמון של הילדים שלך בעצמם. בדיוק אותה תוצאה תקרה אם אתה תתנהל ככה עם העובדים שלך. מתן מרחב למידה לילדים ולעובדים זו דרך מצוינת לגדל אחריות ולאפשר חדשנות.

תכנון וניהול תהליכים– כהורה חשוב לך לחנך את הילדים לתכנן מראש את הזמן בבוקר להתארגנות, את הזמן אחה”צ בין חוגים, שיעורים או חברים. גם התנהלות כלכלית מול דמי הכיס והתכוונות “לא לבזבז יותר ממה שיש לך בחיסכון של הדמי כיס” דורש תכנון.
גם פה, העברת האחריות לילדים תוך מתן כלים כמו ניהול זמן או ניהול תקציב. שיח שקוף של צרכים גלויים וסמויים. לדוגמא: אני צריכה הפסקה אחרי שאני חוזרת מבית הספר ולכן את השיעורים חשוב לי להתחיל רק סביב 18:00 או שאני רוצה לקנות את החבילת סליים (כמובן) אבל אולי שווה לי לשתף את אחותי הקטנה כדי שיהיה לנו מספיק תקציב…” כל אלו דורשים חניכה שלך כהורה את הילדים לגבי תכנון ולאחר מכן ניהול התכנון כדי שיצא לפועל. כמובן, שיש פה גם מיומנויות של בקרה והתאמה במידה והתכנון צריך שינויים ועדכונים.
ניהול דיאלוג כזה כהורה עם ילדך, הוא לחלוטין תהליך חניכה למיומנויות של תכנון וניהול תהליכים לעובד שלך בארגון.

אמיתיי דוידזון טבת, פסיכותרפיסט, פיתוח חוסן אישי וארגוני, סדנת חוסן למנהלים
jenn evelyn ann

זמינות רגשית – יצירת מורל טוב ושמירה עליו בקרב העובדים שלך הוא הכרחי. בדיוק כך כהורה המעודד את הילדים שלו לתקשר איתך כדי לדעת יותר על עולמם הרגשי והחוויתי, כך כמנהל. משמעות הדבר היא להקפיד לייצר תרבות של “דלת פתוחה” ולוודא שהעובדים שלך מבינים שהם תמיד יכולים לבוא אליך.
בנוסף, ייתכן שתרצה ליצור הזדמנויות “לבצע צ’ק-אין” מעת לעת. כמו שתייצר לך בילויים של אחד על אחד עם הילדים או לחילופין בילויים משפחתיים כדי לייצר הווי וחיבור בניכם, גם כך כמנהל. אלה יכולות להיות פגישות אישיות או שיחות בלתי פורמאליות. אלו יכולות להיות פגישות צוות שבועיות, בה תקפיד שכולם יוכלו להישמע ולהקשיב ובכך לייצר הוויה שכולכם חלק מצוות אחד מגובש.

גמישות מחשבתית וניהול משברים– אם יש מיומנות קלאסית להורים, נרצה בכך או שלא זו היא הגמישות המחשבתית וניהול המשברים. כל הורה מכיר את הימים שכל התוכניות שתכנן עפו בדקה הראשונה של היום. לאחר שישה משברים שונים לפני ארוחת הצהריים, הורים (ובוא נהיה טיפה מגדריים… אימהות) עדיין יחזיקו מעמד. אותה הבנה שיש שינויים כמו ילד חולה חלילה או קייטנה שבוטלה, חבר שהבריז מאלצים אותך לעצור שנייה ולחשב מסלול מחדש. כל זאת בזמן אמת, תוך וידוא שהצרכים הרגשיים של הילדים ברורים לך והתעקשות לייצר מענה מתאים.
אותה התמודדות ברגע האמת מול התוכניות שהשתנו, ההבנה של הצרכים הרגשיים שיש לתת להם מענה תוך הרגעה והכלה, אלו כלים ניהולים לחלוטין מול העובדים שלך במצבים של שינוי ביומיום הארגוני. יכולות אלו בוודאות גורמות לך להיות מנהל מתאים יותר עבור הצוות שלך בזמן משבר או שינוי.

לדעת לעצור לנשום– לפעמים, כשהדברים נראים קשים, אתה עסוק לחשב מתי הילדים ילכו לישון והבית יהפוך להיות שקט. ההתמודדות עם תוהו ובוהו יכולה לגדול עוד יותר וליצור כאוס. כמנהל לעיתים יש תחשה שאין לך לגיטימציה לבקש “שקט”. מה שתדרוש בבית שלך, לא בהכרח לגיטימי בעבודה.
אותה מיומנויות רגשית בה אתה מזהה בתוכך את המקום בו “נגמר האווויר” ומבקש לעצמך שנייה שקט או מחכה לסוף היום ואז נושם, היא רלוונטית גם כמנהל. השמירה על ה-well being שלך בשני המקרים תייצר הורה ומנהל פנוי יותר להכיל את הילדים והעובדים. כדי שתוכל “לראות אותם” ראשית עליך לראות את עצמך.


בתפיסה שלי הורות, בדיוק כמו ניהול הן מיומנות של מנהיגות. עליך להוביל מדי יום, מדי שעה את ילדיך כמו גם את העובדים שלך להיות בעלי ביטחון בעצמם וביכולות שלהם. כך שכשיצאו לעולם יהיו “מצוידים” בכל הכלים האמונות הדרושות להם כדי לממש עצמם ולהצליח.

אז אם אתה הורה שמבקש לעבור לעולם הניהול, יש לך מיומנויות חשובות עד מאוד בניהול שיכולות להוות עבורך כבר מהשלב הראשון יתרון כמנהל.

אשמח לשמוע אם יש הקבלות נוספות שאתם רואים ובכלל מה חשבתם.

יולי-אוגוסט קרירים (ושפויים) שיהיו,
אמיתיי

אהבתם? אשמח אם תשתפו את הפוסט:

המיילים הכי אקטואליים בעולם התעסוקה

זה בכלל לא משנה מאיזה צד של החיפוש התעסוקתי אתם באים כרגע, חשוב שתכירו את הצד השני.
מוזמנים להירשם לדיוור שרלוונטי גם למועמדים וגם למגייסים: כל הטיפים של העידן החדש בתחום הקריירה.

למות מבושה ולהתחיל לחיות בחמישה שלבים פשוטים

גלו את סודות ההתמודדות עם הבושה וצאו למסע גילוי אישי. ספר זה מזמין אתכם ללמוד כיצד להתמודד עם הבושה באמצעות חמישה שלבים פשוטים, ולחוות חיים מלאים יותר של מימוש והגשמה עצמית. הזמן לשינוי הוא עכשיו.

המיילים הכי אקטואליים בעולם ההתפתחות והקריירה

אל תפספסו, הרשמו לדיוור